torsdag, maj 29, 2008

Klockor jag vill ha till tusen, 29 Maj -08


Omega Seamaster Planet Ocean - Tag Heuer Carrera

Har egentligen alltid haft klocka på armen, men för okänd tid tillbaka så har jag inte haft det. Alltid varit lite intresserad av armbandsur som "smycke"/armband. Det var när en arbetskamrat som är klocktokig och som precis köpt sin 5:e klocka på typ ett halvår och visade mig den som jag kände suget igen efter en ny klocka. Den sista klockan jag hade var en Diesel med ganska brett armband, skitsnygg och så men nu har jag fastnat för två klockor som i sig är rätt olika men snygga på olika sätt. Den ena är från Omega och den andra från Tag Heuer och de har läder- respektive gummiarmband.

Vad säger du? Vilken av dessa två är snyggast? Eller du kanske har tips om någon snyggare?

Mer information på ovan klockor hittade jag på nedan länkar:

2 kommentarer:

schmunk sa...

Om du har pengar till det så tycker jag att du ska köpa Carerran med stållänk som allroundklocka och en Tag Heuer Monaco med läderband i klassiskt utförande som kvällsklocka. Min drömkombo!

Det var ju Heuer som uppfann kronografen så jag tycker du ska satsa på det!Även om Omega gör fina klockor så kan jag tycka att Tag Heuer känns mer genuint och exklusivt.

Nikstrom sa...

Jag tänkte på det här med Diesel klockor..Det känns som om många av deras modeller skapar en wow-effekt. Iaf på mig :P Men sen efter ett tag vill man ha något mer seriöst som de klockorna du har valt ut. Instinktiv gillar jag Omgean mer rent designmässigt Men i längden har jag en känsla av att man kommer uppskatta tag heuernn mer.