lördag, maj 03, 2008

Ett litet paket från Amerika't, 3 Maj -08



Då har äntligen nya kameran anlänt till värmland från den stora staden New York långt därborta i Amerika.

Tack vare min snälla vän och tillika fotograf Martin "Schmunk" Gustavsson, som skulle besöka den gigantiska fotobutiken B&H Photo Video i New York och en mycket låg dollarkurs så var det bara att slå till på den nya Canon EOS 40d. Kameran är en "storebror" till min nuvarande 350d och jag ser framförallt fram emot den lite större LCD skärmen och den betydligt snabbare slutaren på ca 6.5 bilder i sekunden, vilket borde vara bra vid fotografering av i mitt fall hundar som springer och stojjar.

Kameran kostar i Sverige ca 10 500 kr med den konfiguration som jag beställde och med nuvarande dollarkurs så hamnade min på 6800 kr plus skatt, dvs runt 7500 kr.

-Så nu är det bara att ge sig ut och fota och lära sig de nya funktionerna samt hitta drömbilden.

En 3" skärm underlättar granskning av foton tagna på "fältet"


Man kan ställa in ISO talet ända upp till 1600/3200 utan att "bruset" i bilderna blir för störande.
Allt som låg i kartongen inkl en USA laddare som jag måste köpa ny i Sverige :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå:=) då kanske din uppfödare få köpa din gammla kameran för en liten peng heheh

piDDa sa...

Hehe! ja du Jonas, det kunde du sagt tidigare :) tyvärr är den redan såld redan.

Anonym sa...

Hej vad kul med en riktig kamera.
Jag fick en systemkamera i julklapp en Nikon det är så himla roligt att fota. Tyvärr så tycker hela familjen det så den är ofta upptagen. Håll hårt i din.

Bilka (Asta)eller egentligen matte Kajsa.