tisdag, september 02, 2008

Milano de var grejer det :-)


Jag poserar glatt för kameran framför Del Duomo i centrala Milano

Jag måste börja detta inlägg med att säga att Italien och Milano var riktigt najs. Den goda maten på restaurangerna efter de mysiga gå-gatorna i centrala Milano, mycket fina byggnader (Del Doumo som ett exempel) samt givetvis en del shopping och sist men inte minst att vi hade turen och tajma supercup finalen mellan Intern och Roma på San siro. Och vilken match sen! Oavgjort efter 90 minuter, oavgjort efter förlängning, oavgjort efter första fem spelarna lagt sina straffar och slutligen jackade Inter rättvist in en straff och Supercup finalvinsten var säkrad.

Jag tog ju en del bilder, och några av dem kan du se här nedan i en slideshow, alternativt klickar du här för större bilder i slideshow format.



Klicka här för större bilder i slideshowen

Ja sen var det ju en hel del jobb också som var intressant i sig, men vi fick ändå en del stunder till "privata" utflykter mellan mötena i Castellone/Crema samt Solbiate. Ja vad ska man säga, vi sitter och äter på söndagskvällen när en i sällskapet säger; "jag tror Inter spelar match idag...." vi andra lyser upp som solar och säger vi åker till San siro stadion på vinst och förlust så får vi ivf se stadion (för några biljetter kommer ju inte finnas). Men ack så fel vi hade, det fanns tom 5 st till oss alla och vi fick sitta på samma ställe också, precis bredvid Interns hejaklack. Ja ståpäls är bara förnamnet, detta var riktigt kul och en upplevelse att få se dessa storstjärnor spela och av en slump visade det sig att det också var supercup final :-) Vi bodde på ett hotell cirka 300 meter från Del Duomo så det var bara att knalla ner och sätta sig på någon mysig restaurant och beställa in supergo pasta och mozarella pizza - mums va gott det smakade till en kall pilsner.

Ja hit ska jag åka igen och då gärna med familjen om det passar och för er som inte varit i Milano, säger jag bara - åk om ni får möjlighet. Rasmus och Rebecca blev också glada då jag köpte med original spelartröjan för Inter med, ja ni gissade rätt, med Ibrahimovics namn på ryggen. Sofie fick nöja sig med en Prada parfym inhandlad på Malpensas flygplats så där ligger man väl också på plus just nu ;-)


God mat på en av de många mysiga restauranterna i centrala Milano.


Hade turen att få uppleva Supercup finalen mellan Inter - Roma


Rasmus och Rebecca fick en varsin Inter tröja med Ibra på ryggen (ja just det jag köpte en själv också)

Inga kommentarer: