tisdag, september 23, 2008

Dags att tända Stjärnögonen


Lou - kvinnan som fortfarande har gnistrande stjärnögon

Ikväll har jag varit på en mycket intressant föreläsning med Lou Rossling. Jag har förmånen att genom jobbet få gå på 6 olika föreläsningar i höst/vinter och den första avd e sex var just Lou Rossling. I våras hörde jag henne när jag av en slump slog på TV:n när jag var hemma med sjukt och blev minst sagt inspirerad så när jag fick höra att hon skulle komma på föreläsning så blev jag glad och såg fram emot mötet.


Lou Rossling är i grunden förskollärare men har arbetat som pedagog och lärare även på lärarutbildningar , i gymnasium och vuxenutbildning. Hon har också varit programledare i radio och TV. Lou är en mångsidig lysande personlighet och föreläsare. Idag är hon en uppskattad föreläsare och inspiratör i arbetslivet. Hon inspirerar oss att ta tag i våra liv, att se glädjen och möjligheterna hos var och en. Med sitt starka engagemang inom barn- och ungdomsverksamheten berättar hon om episoder ur sitt liv, där öppenhet och positivism varit avgörande när rädsla och kontroll velat ta överhand.


Enligt mig har Lou en otrolig förmåga att inspirera och väcka tankar som gör att man reflekterar över hur man själv lever sitt liv och kanske hur man själv kan påverka sin omgivning. Ja för er som inte sett henne på TV eller varit på hennes föreläsningar så tycker jag definitivt ni ska försöka göra det. Nästan tre timmar av intressanta infallsvinklar i vardagslivet.

Nu ska ivf jag försöka få tändning på mina egna stjärnögon som kanske för många från och till slocknat tillfälligt eller för en längre period. Tillsammans kan vi tända upp nu när hösten också är på intågande.

-Tack Lou för en kanon föreläsning!

Inga kommentarer: