fredag, september 05, 2008

Grattis farsan till två SM-guld och ett SM-brons


Än kan farsgubben skjuta som en prickskytt!

Min far har så länge jag minns skjutit alla sorters vapen, jagat älg samt tävlat i pistol och k-pist. Tyvärr är han en lite väl diskret far som aldrig talar om hur det går när han tävlat utan det får man reda på av vänner och arbetskamrater som typ "...jag hörde att far din vann i helgen..." osv. Så också denna gång, en arbetskamrat säger att "...jag hörde att far din vann SM i helgen..." och jag fick som vanligt svara "jaha gjorde han det", så jag fick ringa och höra med farsgubben och mycket riktigt så stämnde det, han kom etta i två grenar samt trea i en gren i SM i K-pistskytte som gick av stapeln i Jönköping i helgen som var. Det återstår två tävlingar i år utöver SM men redan nu är han rankad etta och även om de andra vinner båda tävlingarna så är det redan klart att farsan vunnit totalt i serien och därmed rankad etta i sverige.

Urdrag från intervju med Karlskoga Kurien:
– På söndagen var det skjutning i fält. Då sköt vi i olika ställningar; antingen liggande, stående eller knästående och med olika avstånd. Det är där rutinen kommer in när man ska bedöma hur mycket det blåser. Det kan vara ganska svårt eftersom ammunitionen för k-pist är rätt känslig. Där fick jag i alla fall 59 träffar på 60 skott och vann tävlingen.

Länk till artikeln i Karlskoga Kuriren.

Så sammanfattningsvis så vann farsan (Kjell Strömberg) två SM-guld och ett SM-brons.

Grattis farsan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till farsan, men att Pepsi e din krapp hmm han e ikke så säker på sina skott.
Dom sitter som en kråka på ett bananskal.

Anonym sa...

Nu har jag hittat sidan

Farsan