måndag, september 01, 2008

Invasion av bålgetingar


Jämförelse mellan bålgeting och "vanlig" geting.

Helgen som spenderades på Baggeruds camping var jättemysig på alla sätt och vis, med grillning, fiske och bad (för några av oss). Campingen i sig var helt okej med bra sanitära byggnader, nära till Vänern samt bra camping tomter av modell fri uppställning. Vet inte vad campingen är klassad men vi ger campingen * * * (tre) Happy campers stjärnor. Trevligt sällskap hade vi också med tre andra familjer med deras barn i olika åldrar och som vanligt hade de något att göra hela tiden.

Camping inbjuder verkligen till att kunna göra vad man vill, den som vill kan chilla och de som vill aktivera sig gör det. För min egen del blev det mest chilla denna helgen då jag blev påmind om min onda rygg och nacke, så nu ska jag försöka få några tider hos massören för att komma tillrätta med nack- och ryggskotten :-) eller vad den nu kan vara.

Upptäckte också att toaletterna på campingen hade blivit invaderade av bålgetingar i mängder, det var minst 15 st på toaletterna som snurrade omkring överallt. Jag är ingen vän av getingar så jag fick först försöka mota ut några men då inte detta gick så förklarade jag krig och fick med mig några till Nangijala. Oturligt nog så blev några kvar vilket resulterade i att Rasmus blev stucken när han skulle gå ut från toan, då en av bålgetingarna satt på ett handtag. Zingo och Cujo han med några fina skogsturer samt som sig bör för de badtokiga vargarna några bad i Vänern.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe, de va en stor rackare!

Mvh: Groggy

piDDa sa...

hehe! jodu stora som gråsparvar nästan och läskiga.