tisdag, maj 19, 2009

50 dagar kvar till Orsa Camping :)

Oj vad tiden rinner iväg, bara 50 dagar kvar nu tills vi och ett gôtt gäng glider in med vagnarna på Orsa camping, det ska bli riktigt kul. I övrigt så kämpar man på med att gå ner i vikt och jag har nu känning på mitt mål 95 kg. Startade på en inte allt för go vikt på 109 kg och ligger för dagen på 98,5 kg. Det känns någorlunda "stabilt" då jag pendlat mellan 100-99 kg en längre tid så nu är det bara att öka, eller ja minska. I helgen som gick blev det totalt ca 3 timmars promenader i djupa skogen med familjen och Zingo så det gör väl sitt såklart, man vill ju komma i bröllopskläderna ;-)

Hur gick det då med tandläkarn? Jo vid det här laget har nog flera vid folktandvården läst inlägget så jag idag fick höra att de blivit tipsade att läsa här på Zingostar, det är bra det, jag tror att en seriös personal där förstår vad jag menade egentligen. Visst alla kan vi ha dåliga dagar men för den skull ska man ju inte bli bemött så samt i princip bli nekad akuttid bara för man inte råkade ha feber. Tänk, jag kunde ju dragit en rövare och sagt "ja jag har 39 graders feber" och troligen då fått en tid (??) men ärlig som man är så gjorde jag inte det. Hoppas ivf man tar åt sig av kritiken.

Och så Telia då? (hmmm det händer mycket i livet just nu) Jo jag kör hastighetstester varje dag nu för att följa upp. Telia har inte svarat ännu på mina frågor varför det plötsligt blev bra igen efter att teknikern varit på besök, jo jag vill ju veta varför då det hänt samma sak flera gånger förut så man slipper tjatet nästa gång. Så fortsätt kolla era bredband och jämför mot vad ni betalar för, se nedan inlägg.

Vad gäller Zingo så mår han alldeles prima och är både skötsam och go för tillfället ;) han älskar som vanligt att vara ute med oss i de djupa värmlands skogarna och vill ju så gärna jobba med spår eller uppletande. Han har i snart 1.5 månad varit inne i värsta "tappa pälsen" perioden så nu hoppas vi alla att vinterkostymen ramlat av, för MYCKET hår blir det.

Och så var det det där med bröllopet, jo det finns att ta tag i och planera ska gudarna veta, men nu börjar ändå de flesta saker ligga på plats. Det är som jag misstänkte, väldigt mycket att tänka på, och vi som, eller mest jag själv, som sa vi skulle ha ett mycket litet och enkelt bröllop. Men trots att vi håll ner antalet gäster grymt mycket så drar det iväg både hit och dit, men det ska bli riktigt roligt att träffa alla som kommer, alla som blev inbjudna kommer vilket är extra kul.

Inga kommentarer: