fredag, augusti 08, 2008

19-tums LCD-TV i husvagnen


LG 19LS4D, 19-tum LCD-TV med 12-230 volts drift (klicka på bilden för mer information)

Vår husvagn är ju förberedd med antenn, DVD, högtalare och dylik, men vi hade ju inte skaffat någon TV ännu inför årets semester. Visst semester kanske man kan klara sig utan TV men ungarna har ju framfört då och då att det vore "bra att ha" samt att vi vuxna också stundtals känt att det vore mysigt att ibland ha möjligheten om vädret inte är bra samt se nyheter etc.

Vår tanke var att införskaffa en TV till nästa år, men så idag ringde min kära far till jobbet och frågade om vi hade skaffat TV till husvagnen än. Nej svarade jag, vad bra säger farsan, då kan du få en TV i födelsedagspresent :-). Men gud va snällt tänkte jag, det är ju en passande present till en campare som i oktober fyller 40 år ;-). Ja men köp en nu då säger farsan, så har ni ju nytta av den i år också så betalar jag den. Och vipps så besöktes NetOnNet och några klick senare var TVn beställd, den TV som jag tidigare bara kikat djupare på och som planerades köpas in. Man får tacka så mycket kära far!!

TVn klarar av både 12 och 240 volt så det passar ju bra när man då och då också vildcampar. Dessutom ska spänningsomvandlaren varna i god tid om husvagnens batteri börjar bli dåligt så man i tid kan stänga av den om man vildcampar och kör 12-volts TV tittande.

Länk till TVn på NetOnNet.
Spänningsomvandlare 12V-230V 150W

Inga kommentarer: