söndag, december 20, 2009

Sköna skogpromenader i kylan


I helgen har vi varit ute och gått i skogen trots det kalla vädret, vår termometer visade -16° kallt men Zingo hade som vanligt inga invändningar på det :) Vädret i övrigt var också kanonbra med blå himmel och sol. Vi tränade lite inkallning, uppletande och allmän lek och stoj och Zingo trivdes som fisken i vattnet. Istappar kring nosen och i morrhåren till trots så var det full fart som vanligt. Övriga i familjen kände efter någon timme att det var dags för hemfärd, men gissa om Zingo ville med.... icke ville som vanligt fortsätta och leta pinnar eller leta upp vantar och dyligt.

-Nu stundar det julfirande så om vi inte hinnar innan det så önskar vi alla trogna och nya besökare God Jul & Gott Nytt år!

Klicka på bilderna om ni vill se större version!


Istappar och frost på nos och morrhår


Kom igen nu då, göm lite pinnar åt mig nu!


Nu äntligen tar jag dig husse!


Asså hur många gånger ska jag behöva springa för att du ska få ett bra foto husse?


Hej vad det går, -16° kallt men vad gör det!


Kolla vad jag kan! Platsliggning i snön är ju så mysig ;)


"Jag vill inte följa med hem nu, trivs så bra här i skogen och snön"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så FINA vinterfoton på Zingo!
Ge honom en JulPuss från mig.
Varm Jul och Gott Nytt ÅrKram från mig.
Katalee

Fia sa...

Sådana härliga vinterbilder, Zingo ser verkligen ut att trivas.
Gott Nytt År på Er.

(är ni med på face book) kanske jag frågat förut, minnet är kort.
kram Bettzi med matte