lördag, december 09, 2006

Byggprojektet 9 Dec -06

Lördag 9 December:
Ja idag passade jag och barnen på att åka till några byggvaruhus för att leta lite saker som ska inhandlas framöver. T ex ska ju ny ek-parkett läggas in och hittade ett skit snyggt golv som de hade en julkampanj på, normalpris 400 kr/kvm men nu 249 kr så den slår vi nog till på. Sedan var det plasttak till altanen och det lutar åt ett isolerglas men det finns ju så många modeller att man blir galen, återkommer om detta.

Och så var det ju det där med spontan inköp, det är ju lätt när man går omkring i hyllorna och hittar roliga gadgets. Letade egentligen efter ett laserpass från Black&Decker men det vart en avståndsmätare från samma märke som underlättar mätningen framöver, och så är det ju en kulig sak också. Köper nog laserpasset på Claes Ohlsson då det är cirka 250 kr billigare där än i butiken.

Vad gäller byggnationen så har väl Byggare Bob gjort några framsteg; allväggar har nu plywood och två av tre väggar också med gips. När vädret tillåtit så har även yttrepanel och lockpanel spikats och en del el-dragning har gjorts. Plåtslagarn var också på besök och är nu klar med hängrännorna och rendal plåtarna, nästa steg för honom är ventilationsrören. Inget taktegel har kommit ännu trots utlovad leverans i onsdags, jag hade ett "bygg möte" med chefen för Byggare Bob och jag skällde då lite på framförhållningen då detta varit känt sedan byggstart, turligt nog är ju inte snön här än men det regnar ju en hel del. Han lovade trycka på leverantören rejält nu.

Till veckan planeras följande: alla väggar och tak inne ska vara klart, taktegel ska vara klart och eventuellt också ytterpanel och lockpanel. När väggarna och tak är klara ska jag spackla och slipa (skitkul)och förbereda för tapetsering.

Och vad gäller min sjukskrivning så hoppas jag nu börja jobba igen på måndag, det ska bli riktigt skönt för det suger fett att släpa hemma. Riktigt synd varatt jag pga av sjukdomen också fick ställa in en planerad hotell och show resa till Göteborg fre-lörd med After Dark ihop med sambon och två till, de åkte utan mig så de ivf får se det. Under fredagen så var också båda barnen på disco, den lille på sitt första och det var riktigt häftigt ordnat med discojockey (hmm stavs det så) strobelights och såg allmänt ut som ett riktigt disco, det var en av klass tjejerna som fyllde 7 år.





Rolig pryl som mäter avstånd, kvadratmeter och volym ;-)

Inga kommentarer: